En fantastisk uke i Thailand er over og jeg har nå inntatt Gran Canaria!

Ving Kickstart 2018

Yoga - Styrke - Mindfulness

Januar har begynt fantastisk, men er samtidig veldig hektisk. Derfor har det igjen vært litt stille på «bloggfronten». I det dette innlegget ble skrevet, satt jeg igjen på flyet, og denne gangen gikk turen til Gran Canaria og en ny treningsreise. Men først vil jeg bruke litt tid på å mimre tilbake til en magisk uke i Thailand. 11.-19. januar var det for første gang duket for treningsreisen «Kickstart 2018 – yoga - styrke - mindfulness» i samarbeid med Ving Reiser, og min gode bransjekollega, Ellen Solhaug, og jeg var utrolig spente da vi trappet opp på Gardemoen torsdag 11. januar. Til sammen hadde vi med oss 20 spreke damer på reisen, derav Pia Seeberg, som blant annet skulle følge turen for Ving gjennom sosiale medier og lage litt ekstra «blest» rundt reisen. Det synes vi var ekstra stas!

Det var en lang reise ned til Thailand grunnet en del forsinkelser og lange køer i  passkontrollen, men gjett om det var verdt det. Vi sjekket inn på Kantary Beach Villas & Suites i Khao Lak og i det vi kom inn på rommet og ut på balkongen, skjønte vi at dette kom til å bli en magisk uke. Ellen og jeg var så heldige å få en suite i hovedbygningen av hotellet, med utsikt over hele området og et helt topp hotellrom, med både stue, lite kjøkken og stort bad. Men tross  mange timer på reise, var det bare å kaste seg rundt og forberede både velkomstmøte og workshop. Selve treningsreisen startet fredag klokken 15:30 med velkomstmøte, etterfulgt av yoga-workshop – grunnleggende teknikker og pust, og en «Sunset Flow». Deretter var det velkomstmiddag og det var utrolig hyggelig å bli kjent med alle de flotte damene vi hadde med på tur!

Dag 2 i Thailand startet med morgenyoga på gresset under palmene, og ble avsluttet med foredrag om mental trening og sirkeltrening med egen kroppsvekt. Og slik rullet dagene på. Et vanlig dagsprogram så for eksempel slik ut:

08:00 - 09:15 Morgenyoga/SOMA MOVE
09:15 Frokost
Egentid
15:30 - 16:15 Foredrag
16:30 - 18:00: Sunset Flow/Sunset Strength
19:00 Middag

I løpet av uken fikk deltagerne teste ut en rekke ulike type yogatimer – Soft Flow, Vinyasa Flow, Chakra-klasser/Element-klasser, Lineære klasser, Yoga Play (akro) – i tillegg til SOMA MOVE® og styrketrening med bruk av egen kroppsvekt. SOMA MOVE® er en atletisk, pulsdrivende mobilitetsklasse, og styrketimene ble kjørt som sirkeltreninger på gresset. I løpet av uken fikk deltagerne også mulighet til å delta på foredragene: «Prester bedre med mental trening», «Hva er mindfulness?» og «Kosthold eller diett? Myter og fakta». Siste dag på treningsreisen arrangerte vi også en workshop som vi kalte «Kickstart» (derav reisens navn), der vi delte erfaringer og refleksjoner fra uken, og hjalp til med treningsplanlegging, råd og veiledning for 2018, for de som ønsket det. Vi fikk utrolig mange gode tilbakemeldinger av deltagerne, og håper og tror at vi gav dem både mentalt og fysisk påfyll, slik at de kunne dra hjem med «kofferten» full av energi og nytt pågangsmot.

I refleksjonsrunden i løpet av denne workshop’en ba vi alle beskrive uken som hadde gått med kun ett ord. Jeg forventet kanskje at mange av de samme ordene ville komme frem, men ble utrolig overrasket da nærmere 20 ulike, beskrivende ord kom frem. Bildet under summerer alle de nydelige ordene som deltagerne delte.

Mitt ord var: Tilstedeværelse <3 For meg var uken total tilstedeværelse akkurat «her og nå». Tilstede på matten, tilstede i undervisningen, tilstede for andre mennesker, tilstede for meg selv og tilstede i øyeblikket. Nå har jeg vært så heldig at jeg har reist på flere treningsreiser og for å prestere og gi deltagerne en unik opplevelse, er tilstedeværelse essensielt for meg. Skal jeg guide deltagerne inn i øyeblikket og total tilstedeværelse, er det avgjørende at også jeg er tilstede med hele meg – både kropp og hode. Jeg opplever at det er forholdsvis lett å være 100% tilstede på treningsreiser, da man naturlig kommer inn i en helt egen og spesiell liten «boble», avskjermet fra resten av verden. Men det er også noe av det jeg tror gjør disse treningsreisene så unike. Man får lov til å prioritere seg selv en hel uke og glede seg over bevegelse, lek, fysisk utfoldelse, latter og nye vennskap. Min gode bransjekollega Sølve Sundrehagen sier: «Det finnes bare én negativ side med treningsreiser, og det er at du fra nå av må booke inn en uke hvert år til treningsreiser». Jeg kunne ikke vært mer enig ;) Det er bare magisk!

Ord om kickstart.jpg
 Morgenyoga på stranden i Khao Lak med Ellen Solhaug.&nbsp;

Morgenyoga på stranden i Khao Lak med Ellen Solhaug.

Vi storkoste oss hele uken i Thailand, med masse trening, yoga, god mat, sol, massasje, latter og lek. Et par av kveldene dro vi også inn til et stort marked i Khao Lak og der var vi etter hvert rause med BAT’en ;) Det var et overraskende kreativt og innholdsrikt marked , og absolutt verdt å få med seg hvis du skulle være i/reise til Khao Lak. Er du glad i mye farger og mønster (sånn som meg), faller det i hvert fall i smak. Du kan også kjøpe med deg masse deilig og smaksrik frukt, eller mer lokal thailandsk gatemat, om du er av den litt mer modigere typen. Vi spiste imidlertid på restauranter, og fikk servert utrolig god og autentisk thailandsk mat gjennom hele uken. Vi ble godt kjent med både gul, grønn og rød karri for å si det sånn ;)

SOMA MOVE før frokost – deilig svettefest!

Fotoserien er tatt av: Pia Seeberg.

Uken i Thailand gav oss nye minner for livet og vi gleder oss allerede til neste år. For JA – vi gjør det igjen! I 2019 går turen til Thailand 10.-18.januar. Reisen legges snart ut på Ving sine nettsider. Stay tuned :)

Til slutt vil jeg rette en stor takk til Ellen Solhaug, min «andre halvdel»  i Thailand – uten deg hadde ikke reisen blitt den samme. Takk for din kunnskap, engasjement og store smil. Sammen er vi dynamitt!

Jeg vil også takke Kaja Olafsen og Kjersti Idem i Ving, for tilliten dere viser oss og for at dere gir oss muligheten til å jobbe med vår store lidenskap – mennesker og bevegelse.

Turens «trekløver» - Pia Seeberg, EK og Ellen Solhaug &lt;3

Turens «trekløver» - Pia Seeberg, EK og Ellen Solhaug <3

Jeg er utrolig heldig som får reise så mye i jobben min og får treffe så mange utrolige fine mennesker, og det er jeg evig takknemlig for. Alexandra Kakurina og jeg er nå klare for å gi 21 damer en fantastisk og uforglemmelig uke på Gran Canaria og vi gleder oss veldig. Jeg har vært på hotellet vi skal til tre ganger tidligere, i forbindelse med treningsreiser, og ser frem til å treffe alle kjente. Hotellet heter Sunprime Atlantic View og ligger i Playa del Inglés og er et utrolig fint og fredfullt hotell å feriere på. I tillegg er det supre treningsfasiliteter – både treningsstudio, to saler og uteområder. Bring it on!

Ønsker dere hjemme en fin og sporty vinteruke!